miercuri, 13 aprilie 2011

Viata ca o lupta

   Pentru orice persoana, fiecare zi din viata e o lupta, fie ca o constientizeaza sau nu. Din randul celor care constientizeaza acest fapt, fac parte si persoanele cu dizabilitati. Aceste persoane in fiecare zi se confrunta cu propria dizabilitate, fie ca e vorba de o afectiune dobandita sau congenitala, dar si cu dificultatea de a se integra in societate, de a se simti utili acesteia, de a se simti respectati si apreciati. E foarte greu sa te simti egal cu ceilalti, atat timp cat nu ai acces la mijloace de transport in comun adaptate, atat timp cat nu iti poti gasi un job adaptat nevoilor tale care sa-ti permita sa te simti autonom etc Aici am enumerat doar cateva dintre problemele cu care se confrunta aceste persoane, cu care,de altfel, ma confrunt si eu. Da,si eu am o dizabilitate.

   In urma cu 19 ani,am fost diagnosticata cu o poliartrita reumatoida iar viata mea s-a schimbat radical. Daca pana atunci credeam ca in viata poti obtine tot ce vrei daca iti doresti cu adevarat, dupa aceea am invatat ca nimic nu este atat de simplu.Trebuie sa lupti pentru orice. Pana si o simpla miscare, pe care ce-i sanatosi nici macar nu o constientizeaza , atunci cand ai o dizabilitate locomotorie, devine o provocare.
   Boala te face ,de asemenea, sa-ti schimbi prioritatile. Iti da o alta viziune asupra vietii. Devii mai bogat spiritual, apreciezi mai mult tot ce e legat de suflet dar te confrunti cu tot mai multe dificultati in exterior, in incercarea de a avea o viata ,asa-zis, ,,normala''.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu