vineri, 3 august 2012

Numai bolnav sa nu fii!

  O mama disperata incearca sa-si ajute fiicele bolnave postand filmulete cu suferinta acestora si implorand ajutorul celor ce il pot oferi(http://www.youtube.com/watch?v=uCASmCI9ec0)...Offffffff! In ce tara traim!
  Un amic pe mess imi povesteste ca a vazut un documentar la tv despre situatia grava a celor ce nu au asigurare de sanatate, din S.U.A iar eu, in replica, ii amintesc despre situatia celor ce chiar au  asigurare de la noi din tara...Il intreb cat l-a costat interventia chirurgicala pe care a suferit-o in urma cu cateva luni si imi raspunde ca nimic. Recunoaste ca a fost norocos...
  O persoana draga inimii mele, platitoare de asigurare de sanatate, a fost internata intr-un spital din tara cateva zile pentru investigatii si desi ,,a cotizat'' corespunzator, cei de acolo nu s-au obosit sa-i treaca rezultatele investigatiilor in externare.Ce-i drept, i-au inmanat externarea la sfarsitul programului de lucru si probabil n-au mai avut timp pentru astfel de lucruri. Initial i-o dadusera chiar si fara parafa si semnatura medicului.
  De a lungul timpului, am suferit mai multe interventii chirurgicale dar la finalul nici uneia dintre ele n-am putut spune ca nu m-a costat nimic. Poate eu am fost mai putin norocoasa...
  Din experienta mea, a celor apropiati mie sau a unor cunostinte intamplatoare am invatat ca degeaba ai asigurare daca nu ai si resurse financiare pentru a plati actul medical. Si mai trist e ca de multe ori chiar platind nu primesti un act medical de calitate. Esti la mana si la mila celor ce lucreaza in sistemul sanitar.
Acum nu vreau sa denigrez toate cadrele medicale din Romania, sunt convinsa ca sunt si oameni de buna credinta care chiar isi fac cu pasiune meseria dar , din pacate, sunt mai greu de intalnit.
  Unii poate se ascund dupa scuza ,,n-am cerut eu, ei mi-au dat'' dar de fapt, nespunand NU , incurajeaza practica bacsisurilor, mitei, plicurilor, cadourilor sau cum li s-or mai spune.
  E greu sa fii bolnav in Romania...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu