joi, 6 februarie 2014

Saraci/fericiti pacienti romani...(I)

  De nenumarate ori am prezentat pe acest blog (http://iuli-ana.blogspot.ro/2013/03/tratamente-in-strainatate.html ) sau pe dizabil.eu (http://www.dizabil.eu/info/content/ordin-nr-50-din-23-ian-2004 :http://www.dizabil.eu/?q=content/cum-s%C4%83-ob%C5%A3ii-de-la-ministerul-s%C4%83n%C4%83t%C4%83%C5%A3i-bani-pentru-tratament-strainatate) pasii ce trebuie urmati pentru a obtine bani de la C.N.A.S sau Ministerul Sanatati pentru tratament in strainatate dar mereu m-am intrebat de ce oare statul prefera sa dea bani clinicilor din afara tarii si nu investeste in spitalele din Romania pentru ca bolnavii sa poata fi tratati la noi, indiferent de problemele medicale pe care le au.
  Sunt convinsa ca si medicii nostri sunt la fel de competenti sau pot fi daca s-ar investi in pregatirea lor si in dotarea spitalelor cu aparatura performanta si poate cu banii platiti pentru un pacient in strainatate, ar putea fi tratati doi sau chiar trei in tara.
Stiu...pana se va ajunge la aceste deziderate, multi bolnavi au nevoie de ajutor si primirea acestor bani pentru tratament in strainatate le salveaza viata.
Si totusi ce se intampla cu acesti pacienti dupa ce au facut dverse tratamente in afara? Ii monitorizeaza cineva cand se intorc in tara? De cele mai multe ori NU !
Nu doar ca nu le este urmarita evolutia dar nimeni, din partea celor ce au dat banii pentru tratarea lor (CNAS sau MS) nu se intereseaza daca tratamentul efectuat a fost corect, daca interventiile chirurgicale efectuate au fost reusite, daca pacientii au fost spitalizati numarul de zile pentru care s-a platit.
  Am cunoscut mai multe persoane care au facut tratament in afara. Toti apreciau conditiile de cazare, net superioare celor din spitalele romanesti dar...am cunoscut si cazuri in care pacientii erau externati dupa diverse interventii chirurgicale la 10-11 zile desi se ceruse plata inainte pe 14 zile iar pacientii nu erau suficient refacuti pentru a face fata drumului de intoarcere.Am cunoscut chiar un caz a carui interventie nu a fost un succes si totusi a fost externat si trimis acasa iar aici medicii romani de cele mai multe ori nu se baga peste ceva facut in strainatate.
Asadar de ce oare CNAS sau MS nu monitorizeaza cum sunt tratati romanii in clinicile din afara? Oare nu pasa nimanui de bieti pacienti romani ce ajung in tari a caror limba de multe ori nu o vorbesc si care nu primesc intocmai ce au platit? De ce oare Ambasadele sau Consulatele Romaniei nu acorda asistenta acestor pacienti?
  Saraca tara bogata...Bieti / fericiti(dupa caz) pacienti norocosi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu