miercuri, 27 ianuarie 2016

Ca la noi...

    In urma cu o saptamana am mers la medicul de familie sa-mi iau reteta pentru boala cronica de care sufar. Am ajuns cu cinci minute inainte de ora la care eram programata.
La cateva minute a mai aparut o persoana. Doamna asistenta, draguta, i-a atras atentia acesteia ca eu urmez dar persoana in cauza s-a protapit in fata usii medicului, sustinand ca este asteptata cu rezultatul analizelor.
Timpul trecea iar pacientul din cabinet nu mai iesea. In fata usii se mai ,,planteaza'' cineva, grabit nevoie mare.
Au trecut peste 30 de minute iar persoana din cabinet nu mai iesea...
Asistenta imi zice ca sunt probleme cu sistemul. In cele din urma pacientul din cabinet iese iar persoanele ,,protapite'' intra buluc impreuna. Peste doar cateva minute, din fericire, ies si intru si eu.
  Doamna doctor imi spune ca in acea zi (era deja 12,30) nu reusise sa faca decat cateva retete, sistemul informatic al Casei fiind mai mult timp blocat decat functional. Spera ca macar dupa pranz sa functioneze mai bine.
Pe birou avea un teanc de fise, imi explica ca sunt ale pacientilor consultati, carora nu le-a putut face retetele inca.
Incearca sa-mi faca si mie reteta dar bineinteles ca nu reuseste. In asteptarea unei ,,portite'' functionale ma intreaba despre starea de sanatate si povesteste despre problemele pe care le intampina cu acest program informatic al Casei de Asigurari de Sanatate. De asemenea, aflu de la dumneaei ca toate cardurile emise recent nu sunt functionale si ca e nevoita sa-si trimita pacientii sa stea la rand la Casa pentru a cere emiterea altor carduri.
O admir pentru calmul de care da dovada.  Vorbeste si se tot chinuie sa-mi faca reteta. Nu stim ce sa mai spunem... In cele din urma propun sa revin in alta zi cand poate sistemul va functiona dar doamna doctor imi  explica ca va fi in aceeasi situatie si cu urmatorul pacient chiar daca  plec eu.
  Nu pot sa nu ma intreb, oare pe cine ajuta aceasta informatizare? Pe pacient? Pe medic? In nici un caz...
Un medic se pregateste pentru a ajuta bolnavii, pentru a pune un diagnostic, pentru a prescrie un tratament...
De ce oare CNAS ii obliga sa piarda atat de mult timp dand click-uri si rugandu-se ca macar de data asta sa poata face reteta, timp in care pacientii stau in hol, chinuiti de diverse afectiuni, intrebandu-se ce tot face doctorul in cabinet de nu le mai vine si lor randul odata...
De ce oare nu raspunde nimeni de la CNAS de aceasta bataie de joc la adresa medicilor si pacientilor, deopotriva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu