joi, 18 iunie 2020

,,Fii blândă!,,

                                                   ,,Fericiţi cei blânzi, că aceia vor moşteni pământul!,,

 - Fii blândă și ai incredere că toate se vor rezolva! îmi zise o prietena la care mă plânsesem cât de tare mă rănise cuvintele unei persoane apropiate. Poate și persoana în cauză s-a simțit, la un moment dat rănită, la rândul ei, continua prietena mea.
   Să fiu blândă?! Cum să fiu blânda?!
Mă considerasem până atunci o persoană capabilă să empatizeze cu persoanele din jur dar se pare că aveam această capacitate atât timp cât nu sufeream eu însămi.
Mi-am dat seama brusc că trăim intr-o societate în care nu mai știm să fim blânzi. Dacă cineva ne face rău, voluntar sau involuntar, primul nostru impuls e să reacționăm pe măsură, indiferent de consecințe.
  Părinții nu mai au timp să-și învațe pruncii să fie blânzi, Biserica nu mai propovăduiește blândețea iar școala te învață orice, mai puțin despre blândețe. Vorbim despre si exersăm tot mai rar blândețea.
  Nu mai avem răbdare unii cu alții. Nu mai avem timp să ascultăm. Nu mai avem puterea să vedem dincolo de propriile răni, de propriile preocupări.
  Slavă Domnului că mai există oameni care ne amintesc de binefacerile blândeții!
Cum nu putem trăi izolați, fără să relaționăm cu oamenii apropiați sau nu, blândețea ne poate ajuta să avem relații mai armonioase iar relațiile armonioase ne pot face viața mai frumoasă.
  ,,Fii blândă!,, imi zic, din acea zi. ,,Fii blândă!,,
 

 

Recomandări

Violența noastra cea de toate zilele 

Aprecierea, liantul relatiilor noastre 

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu