duminică, 28 iunie 2015

Cum iti poti cunoaste drepturile cand ai o dizabilitate?

  V-ati intrebat vreodata cui trebuie sa se adreseze o persoana ce are o dizabilitate pentru a afla ce drepturi are?
Cele mai multe persoane cu handicap nu au studii care sa le ajute sa cunoasca legile ce li se adreseaza, sa le interpreteze, asa ca ce le ramane de facut?
Daca au net probabil incep sa caute informatii pe site-uri, grupuri, forum-uri ce le sunt destinate...Dar daca nu au acces la net sau vor o informatie dintr-o sursa cat mai credibila ce le ramane de facut?
Cea mai sigura modalitate de informare si cea mai facila ar fi un apel la Directia pentru Protectia Persoanei cu Handicap(Autoritatea pentru Protectia Persoanei cu Handicap), nu?
Aici sunt oameni ce cunosc legile ce li se adreseaza persoanelor cu handicap si sunt angajati tocmai pentru a-i ajuta. Dar oare asa se intampla intotdeauna?
  Eu in urma cu doua luni am sunat pentru a afla de ce facilitati beneficiaza persoanele cu dizabilitati atunci cand achizitioneaza un autoturism neadaptat. Ce raspuns credeti ca am primit? Rovinieta si impozit gratuit.
Inainte de a suna citisem legea 448/2006 si citisem si multe articole pe aceasta tema care se cam contraziceau asa ca am crezut ca cei de la DGPPH Vrancea sunt cea mai credibila sursa.
  Saptamana trecuta am mers persoanal la sediul institutiei in cauza pentru a afla ce acte sunt necesare pentru a beneficia de facilitatile mai sus numite si mi s-a inmanat o lista destul de lunga, unora dintre ele chiar nevazandu-le rostul.
Tot atunci am intrebat daca si cum putem primi cardul-legitimatie pentru parcare si am fost indrumati spre Directia de Dezvoltare, recomandandu-ni-se sa ne prezentam acolo la 7.30 dimineata.
Dupa cateva zile de alegat dupa actele cerute de acestia, ne prezentam la ora indicata la Directia de Dezvoltare dar surpriza...Domnul la care fusesem trimisi ne-a zis ca legea a fost schimbata(n-a stiut sa ne dea mai multe detalii)  si ne-a trimis la Primaria de care apartinem. Aici insa ni s-a spus ca ei n-au mai eliberat asa ceva si eventual sa cerem la Politie, poate ne dau ei.
  Cand ne-am prezentat la DGPPH Vrancea aflam ca de fapt nu ne pot face dosarul pentru rovinieta deoarece masina nu e adaptata. Dar oare aceeasi angajati nu stiau acest lucru si cu cateva zile in urma? S-au apucat cumva in aceste zile sa citeasca legea? Nu era normal sa o cunoasca deja si sa ne spuna acest lucru de la inceput si nu dupa ce ne pusesera sa alergam dupa un brat de acte?
  In cele din urma am renuntat noi si la card si la rovinieta gratuita  in asteptarea promulgarii modificarii legii 448.
  Domnii de la DGPPH atunci cand au fost intrebati de ce nu am fost informati corect de la inceput nu au avut un raspuns pentru noi dar inca ne mai cer si alte acte pentru rovinieta.
Prin urmare cum ar trebui sa se descurce o persoana cu handicap in acest noian de interpretari al legilor daca chiar cei de la DGPPH nu stiu sa ofere informatii corecte? Oare care este rolul acestor oameni acolo?
  Singurul care merita multumirile noastre este domnul director al institutiei mai sus numite care si-a facut timp sa vorbeasca cu noi dar chiar si dumnealui ...poate ar trebui sa-si cunoasca mai bine angajatii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu