miercuri, 18 mai 2016

O intalnire memorabila, intalnirea cu academicianul Ovidiu Bojor

   Desi nu mai credeam de mult timp ca plantele autohtone sau de pe alte meleaguri ar putea fi aliatele mele principale in lupta cu afectiunea pe care o am, intotdeauna am citit cu interes orice articol mi-a cazut in mana, scris de Academicianul Profesor Doctor Ovidiu Bojor si am urmarit fascinata orice interviu acordat de acesta... asa ca atunci cand am citit in presa locala despre evenimentul organizat de Școala Postliceală "Ana Aslan" în Focsani in cadrul caruia fondatorul Fitoterapiei moderne în România urma sa impartaseasca din tainele Fitoterapiei tradiţionale şi moderne, mi-am zis ca nu pot rata o asemenea ocazie.
Pentru cei ce nu stiu, Ovidiu Bojor este doctor în farmacie şi supranumit părintele fitoterapiei româneşti. 
Si-a dedicat toata viaţa studierii plantelor. Nu doar în România, ci si peste hotare.Este autorul a zeci de cărţi şi tratate de fitoterapie. În plus, are 40 de brevete farmaceutice. Cel mai important, premiat la Geneva, este insulina vegetală.
    Astfel pe 17 mai m-am prezentat la sediul scolii mai sus numite hotarata sa ma ,,hranesc'' cu tot ce domnul academician avea sa ne ofere din imensele dumnealui cunostinte si asteptarile nu mi-au fost inselate...
Timp de aproape doua ore am ascultat fascinata informatii despre medicina integrativa dar si despre cum poti preveni imbatranirea.
Domnul academician ne-a reamintit ca medicina ar trebui sa trateze omul nu doar din punct de vedere fizic ci si mental, spiritual si energetic.
De asemenea ne-a dezvaluit armele cu care ar trebui sa combatem imbatranirea, un rol primordial avand stilul de viata sanatos.
Am aflat astfel regula celor trei opt:
Opt ore de muncă activă, opt ore de odihnă activă. Înseamnă să facem ce ne place mai mult în viaţă: mişcare, muzică, dans. În aceste 8 ore avem libertatea de gândire pozitivă. Şi 8 ore de somn pentru refacerea celulei nervoase”, a adaugat Ovidiu Bojor.
La fel de importante sunt si alimentatia care trebuie sa fie adaptata zonei in care locuim, anotimpului dar si varstei noastre, dumnealui recomandand trei mese si doua gustari in fiecare zi, miscarea, cumpatarea dar si iubirea fata de Creator dar si fata de creatie.
Spre final profesorul focsanean Vasile Gisculescu a povestit celor prezenti despre cum a fost vindecat de cancer de Ovidiu Bojor.

Pe parcursul intregii intalniri am fost fascinata de vitalitatea si seninatatea domnului academician ce are 92 de ani.
Chiar si atunci cand toti ceilalti eram iritati de un telefon ce se incapatana sa sune fara incetare, dumnealui si-a pastrat zambetul, sfatuidu-ne ca in orice moment al vietii sa aruncam gandurile negative la pubela. La final a avut amabilitatea de a raspunde la intrebari si de a face fotografii cu toti cei interesati. 
  A impartit cu darnicie informatii ce ne pot ajuta sa avem o viata mai buna si multe zambete...
Felicitari, organizatorilor!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu