miercuri, 27 februarie 2013

Telefonul Pacientului

  Pacienţii vor avea la dispoziţie, peste câteva săptămâni, un număr de telefon la care pot reclama toate neajunsurile din sistemul sanitar. În perioada 11-17 martie, când va fi sărbătorită pentru prima dată „Săptămâna Pacientului”, Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România (COPAC) va lansa programul intitulat „Telefonul Pacientului”. Un operator va răspunde în fiecare zi, timp de opt ore, la toate apelurile, va oferi informaţii şi va prelua toate nemulţumirile, redirecţionându-le către instituţiile responsabile.
   Soluţionarea sesizărilor va fi supravegheată, pentru a şti dacă autorităţile au rezolvat problemele sau nu. „«Telefonul pacientului» este un proiect de suflet al COPAC, pornit din nevoia de informare a pacienţilor români şi de semnalare a problemelor cu care se confruntă. Un operator va răspunde în fiecare zi timp de opt ore la toate apelurile pacienţilor, va oferi informaţiile solicitate şi va prelua semnalările acestora. COPAC va direcţiona aceste solicitări către instituţiile naţionale cu responsabilitate în domeniu şi va monitoriza modul cum se răspunde problemelor semnalate”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul www.copac.ro.
   Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România a fost înfiinţată în 2008 şi cuprinde 11 organizaţii membre: Uniunea Naţională a Persoanelor Afectate de HIV/SIDA, Societatea de Scleroză Multiplă din România, Asociaţia Transplantaţilor din România, Alianţa Naţională de Boli Rare, Asociaţia Română de Hemofilie, Asociaţia Persoanelor cu Talasemie Majoră din România, Asociaţia Antiparkinson, Asociaţia pentru suportul pacienţilor cu Tuberculoză MDR, Asociaţia Română de Cancere Rare, Asociaţia Praeder Willi şi Fundaţia Baylor Marea Neagră.(sursa:Monitorul de Vrancea)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu