miercuri, 22 februarie 2012

Metehnele sistemului medical romanesc

  In ultimii ani peste tot se vorbeste despre plusurile sistemului medical privat si minusurile celui de stat insa o experienta recenta mi-a demonstrat ca uneori nu exista nici o diferenta intre cele doua.
  In aceasta luna era necesar sa-mi fac cateva analize medicale asa ca inca din ianuarie am inceput sa dau telefoane pentru a afla ce laboratoare fac analizele de care am eu nevoie si pentru a-mi face o programare la unul din ele. Dupa o luna si dupa peste 50 de telefoane date, in sfarsit, am reusit si eu sa-mi fac o programare la o clinica privata a carei laborator lucra acele analizele si care in acelasi timp avea si contract cu Casa de Asigurari de Sanatate.
 Asa ca in ziua in care fusesem programata, m-am prezentat la clinica respectiva.
Cand am ajuns acolo am aflat ca nu toate analizele de care eu aveam nevoie erau suportate de asigurarea medicala, asa ca ce nu era suportat trebuia sa platesc. Am platit, dornica sa scap odata de aceasta grija si... am fost invitata sa astept pentru fi chemata. Eu asteptam iar doamnele asistente care se ocupau de recoltare erau atat de ocupate ...sa-si butoneze telefoanele.In cele din urma si-au facut timp sa-mi recolteze si mie si am plecat acasa bucuroasa ca nu trebuie sa mai vina cineva la clinica dupa rezultate a doua zi ci le voi primi prin mail.Ma gandeam ca am mai evoluat si noi...
Dar bucuria mea nu a tinut prea mult.A doua zi timpul trecea iar eu nu primeam nici un mail cu rezultatele. Asa ca a trebuit sa mai sun de cateva ori, sa le mai dau adresa de mail de cateva ori pana cand in cele din urma am intrat in posesia rezultatelor.
 Bucuria mea nu a tinut prea mult nici de acesta data caci atunci cand am deschis documentul trimis am aflat ca platisem pentru NIMIC. Platisem pentru a primi anumite valorile exacte si nu estimari calitative iar ei in loc sa-mi precizeze cantitatea imi dadeau calitatea.Prin urmare, ei s-au ales cu plata unor analize pe care nu le-au executat iar eu m-am ales cu rezultate neconcludente.
  Care sunt oare plusurile sistemului medical privat caci in acest caz n-am vazut nici unul?!Nu vi se pare ca chiar si clinicile private sufera de aceleasi metehne ca si cele mai multe din unitatile ce apartin sistemului medical de stat?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu