marți, 25 septembrie 2012

Made in Romania

   In tara asta te intalnesti cu tot felul de situatii, una mai ciudata decat alta si totusi niciodata nu reusesti sa te obisnuiesti, totdeauna ramai surprins.Eu cu cele mai multe astfel de situatii m-am intalnit in sistemul sanitar. Au trecut multi ani si totusi ...nu m-am obisnuit.
  Saptamana trecuta medicul meu reumatolog m-a anuntat ca trebuie sa-mi fac analizele si sa i le trimit intr-o saptamana asa ca m-am apucat sa sun pe la toate laboratoarele din Focsani care au contract cu Casa de Asigurari de Sanatate dar din pacate toate epuizasera fondurile pentru aceasta luna.Astfel ca neavand alta solutie am mers la Sectia de Reumatologie a Spitalului Judetean, sectie pe care n-o mai vizitasem de vreo patru ani.
  Era o zi friguroasa si ploiasa si inca de la intrarea in aceasta unitate un paznic ne-a cerut cinci lei pentru a ne da voie sa intram cu masina(pentru cei ce nu stiu, reumatologia e cam la 500m de poarta), fara ca macar sa ne inmaneze vreo chitanta.Reumatologia este plasata intr-o cladire nu foarte bine intretinuta.Cateva (vreo patru) saloane(probabil cate doi pacienti in pat), doi medici, o asistenta sefa foarte inimoasa, multe asistente, multi elevi practicanti(se invart pe hol), grupuri sanitare in stare jalnica. Pentru o internare de zi, pe langa ce mai trebuie sa cotizezi ca tot romanul, platesti o taxa de 15 lei.
Persoana care m-a insotit cand a vazut cum arata o sectie a Spitalului Judeteam a exclamat:,, Daca nu esti bolnav, aici te imbolnavesti sigur!''
Spitalul de mult timp nu mai are un laborator propriu de analize, avand un contract cu un laborator privat din Focsani.Acest laborator nu efectueaza una din analizele de care eu aveam nevoie(CRP cantitativ), asa ca la spital  mi-au facut pe langa celelalte analize necesare, CRP-ul calitativ iar pentru efectuarea CRP-ului cantitativ a trebuit sa merg la un alt laborator privat care face aceasta analiza contra cost.
Pana acum totul pare oarecum normal...Surpriza a venit cand am primit rezultatele.
Un laborator mi-a spus ca am CRP-ul in limite normale(la spital) iar unul(cel la care am platit)) ca am CRP-ul de trei ori peste limita admisa.Voi mai intelegeti ceva?Eu, nu! Cum oare e posibil ca doua laboratoare sa dea valori atat de diferite?
In final, va rog :NU VA IMBOLNAVITI!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu