marți, 30 septembrie 2014

Se intampla in Romania...

   Zilele trecute am citit doua articole care mi s-au parut reprezentative pentru aberatiile pe care le intalnim la tot pasul in Romania zilelor noastre.
,,Avem bani de aruncat dar n-avem pentru ajutat'' cam acesta pare a fi principiul dupa care se ghideaza alesii nostri.
   ,,Parcul Izvor, vis-a-vis de Palatul Parlamentului, a devenit în timp un loc de plimbare și agrement, care atrage bucureștenii care vor sa facă un pic de mișcare sau care vor sa-şi aducă copii la frumosul loc de joacă având aspect de castel.
 Totuși, există ceva care imi spulberă plăcerea ori de câte ori trec prin parc.
Pe unde iți arunci ochii, vezi capetele unor țevi din plastic care emerg din pământ pe întreg cuprinsul parcului. Sunt terminațiile unei instalații de irigații abandonate.(...)
Azi, la mai bine de 2 ani după finalizarea îngropării conductelor, iarba a crescut la loc peste șanțurile săpate de-a lungul și de-a latul parcului, iar dimineața, cei care aleargă pe alei trebuie să se ferească încă de camionul cisternă utilizat pentru udarea parțială a florilor existente.
 Lucrarea a fost contractata în anul 2010, însa nu va mai fi terminată deoarece s-a ajuns la concluzia că udarea parcului ar costa prea mult iar fondurile sunt insuficiente!
Bine domnule, dar s-a scumpit apa în ultima vreme? Este mai ieftin sa uzi copacii cu cisterna decât să dai drumul la un robinet fie doar câteva minute? Este normal să transformi parcul într-un cimitir de materiale de irigații extrem de costisitoare, de peste 1,2 milioane (fară TVA) pentru ca la sfârșit să nu mai faci nici măcar recepția lucrării?
Este normal ca într-o zona a parcului să fie depozitate conducte de mari dimensiuni suficiente pentru a mai iriga încă un parc de aceleași dimensiuniIMG_20140912_174408 ,semn ca cineva a avut dare de mâna când a făcut proiectarea, probabil gândindu-se la comision și adaos comercial mai degrabă decât la eficienta și economia faţă de banii contribuabililor.''
 Puteti citi integral acest articol pe Romania Curata.
    Pe de alta parte :,,Astăzi a fost şi este foarte frig. Am plecat pe la ora 11 spre Răstoaca. (...) L-am găsit pe domnul Miu pe jumătate „ascuns” între pereţii celor două camere pe care cu chiu cu vai ar vrea să le termine de construit. Iarna bate la uşă, iar astăzi ne-a amintit că vine, vine.
Casa familiei a fost singura inundată de apele vijelioase ale Milcovului, în mai 2014 şi de atunci nu s-a mai putut locui în ea. Totul s-a transformat în moluz, mai ales că a mai trecut prin nenorocire şi în anul 2005.
Pe atunci, domn` primar l-a cam ocolit cu ajutorul guvernamental, doar pentru faptul că ar fi constructor şi ar putea şi singur să refacă stricăciunile. Or poate nu era printre electorii săi? Dar acum ce motiv mai are?(...)
Li s-au adus două module să locuiască în ele împreună cu cele trei fete eleve de liceu, iar oamenii din sat le-au dăruit câte un dulap, câte o saltea sau vreo pătură, fiecare după posibilităţi.
Dar iarna se apropie, iar familia este ameninţată de frig, pentru că modulele sunt lăsate acolo pe bază de proces verbal şi nu se pot monta sobe în ele.
„Domnul primar îmi tot promite de câteva luni că mă ajută, dar în afară de o maşină de pietriş şi câţiva bolţari nu am văzut. Spune că dosarul este la Guvern şi nu are niciun răspuns. Acum este ocupat cu campania electorală şi zice să mai revin. Dar eu nu mă mai duc. Mi-e şi ruşine să mai cerşesc atât. Nu m-am mai dus la muncă, trag zi şi noapte să termin aceste două cămăruţe, dar nu am materiale suficiente”, declară Miu C. Dumitru.''(...)
Acest articol poate fi citit integral pe Blogul Alexandrei Tataru iar familia in cauza poate fi contactata la numerele de telefon: 0765.824.635; 0765.887.502 sau pentru a fi ajutata pot fi facute donatii in urmatorul cont: RO02BTRLRONCRT0263407001
   De ce sa fie simplu cand poate fi complicat?! Asta e Romania anului 2014!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu