miercuri, 10 septembrie 2014

SMURD: ,,Nu avem vitamina K''

   Noaptea de joi spre vineri, saptamana trecuta, a fost una de cosmar pentru familia mea. Dupa o seara linistita ne-am culcat iar pe la doua noaptea ne-am trezit strigati cu insistenta de bunicul meu. Cand am ajuns la el era intr-o stare infricosatoare. Numai sange...
Se trezise din somn si la putin timp dupa i s-a declansat o hemoragie nazala pe care nu reusise s-o opreasca singur. Sangele curgea suvoi si in ciuda eforturilor noastre n-am reusit sa facem prea multe si am fost nevoiti sa sunam la 112, asa ca dupa vreo 30 minute sau poate mai mult, noua ni s-a parut o eternitate, a sosit un echipaj SMURD format dintr-un sofer si o asistenta. Cand au venit ei, sotul meu ii facea deja compresie de vreo 45 minute dar sangele tot curgea... Asistenta i-a masurat tensiunea arteriala care era foarte mare si a hotarat sa-l urce in ambulanta pentru a-i pune o branula, lucru foarte dificil avand in vedere ca bunicul la cei 95 de ani ai sai se misca foarte greu, cu atat mai mult atunci cand nici macar nu-si putea indrepta capul pentru ca se ineca cu sange. Asa ca sangele curgea, bunicul ingrozit refuza sa se urce pe targa iar asistenta insista sa-l duca la spital, astfel m-am vazut nevoita sa insist ca aceasta sa-i puna branula pe loc si sa-i administreze tratament, lucru care s-a si intamplat in cele din urma. I-a fost administrat un antihipertensiv iar apoi vazand ca nici macar noi nu reusim sa-l convingem sa mearga la spital i s-a pus si o perfuzie cu glucoza. Cu toate acestea inca pierdea sange...iar sotul meu inca ii facea compresie. Asistenta ne spuse ca n-are ce sa-i mai faca daca refuza internarea...Am intrebat-o daca nu-i poate administra ceva care sa opreasca sangerarea dar mi-a raspuns ca ea nu e medic si prin urmare nu are nici vitamina K, nici un alt antihemoragic.
Ei au plecat iar eu mi-am trimis un var sa caute o farmacie deschisa noaptea pentru a cumpara Vitamina K. In cele din urma, dupa vreo 2h si 30 minute, Slava Domnului, hemoragia s-a oprit.
 Dumnezeu a mai facut o minune cu bunicul meu! Stiu ca trebuia sa mearga cu ei la spital dar il intelegeam era batran si speriat...
   A doua zi o prietena ce locuieste de mult timp in Italia, auzind prin ce trecusem in noaptea precedenta imi spuse :,, Vezi de ce nu ne intoarcem in tara?! Acolo nu se intampla ca ambulanta sa nu aiba Vitamina K.''.
  Asa ca nu pot sa nu ma intreb, de ce oare ambulantele nu au echipaje bine pregatite, echipamentele si medicamentele de care au nevoie? De ce se prefera sa se acorde tratamentul adecvat la U.P.U. si nu se face aceasta, atunci cand este cazul, acolo unde sunt chemate, facandu-se economie de timp si de bani. De asemenea, ma intreb ce se intampla atunci cand persoana care are o hemoragie locuieste la mare distanta de un spital si sangereaza tot drumul?
P.S. Domnule Ponta, daca tot sunteti in perioada pomenilor electorale de ce nu va milostiviti si de sanatatea romanilor dand mai multi bani sistemului sanitar?

5 comentarii:

  1. Spitalul din Focsani este recunoscut pentru lipsa de profesionalism si de respect a cadrelor medicale. Tu vrei sa aiba bani de vitamina K cand ei nu au fost in stare sa cumpere nici macar vaccinurile obligatorii pentru nou nascuti?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate! Si eu as putea spune mult mai multe pe tema asta, din pacate...

    RăspundețiȘtergere
  3. Problema e alta, nu ca nu ar fi avut vitamina K, desi si asta e posibil, ci ca O ASISTENTA NU ARE VOIE SA ADMINISTREZE NICIUN MEDICAMENT DACA NU-I PRESCRIS DE MEDIC si daca ambulanta nu avea asa ceva nici ei nu-i era ingaduit sa ia decizii.. Asta-i legea actuala a sanatatii..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Si daca asistentele nu au voie sa administreze nici un medicament ce nu a fost prescris de medic iar ambulantele de cele mai multe ori nu au medici atunci acestea pot doar transporta pacientii pana la UPU deci rolul lor ar fi acelasi ca si al taxiurilor?

      Ștergere