duminică, 23 martie 2014

Bucuria lecturii

  De mica am descoperit placerea lecturii...Pare-se ca in aceasta privinta l-am mostenit pe tatal meu. In copilarie mama cumpara carti iar eu si tata ne ,,certam'' pentru suprematia asupra fiecarei carti recent cumparate.
Apoi in adolescenta, imi strangeam banii de buzunar pentru a-mi cumpara eu, insami carti.
Acum nu mai cumpar carti din motive independente de voita mea dar le pretuiesc la fel de mult...Si nici nu ma mai ,,cert'' cu nimeni pentru ele, tata fiind plecat de mult timp dintre noi...
Si cu toate acestea, ador sa citesc si acum ca si in copilarie sau adolescenta. Pot s-o si fac gratie unor prietene minunate care au grija sa-mi aduca nenumarate bucurii sufletesti prin intermediul cartilor pe care mi le dau sa le citesc. Sunt binecuvantata!
  Cine nu e pasionat de lectura, banuiesc ca nu poate intelege prea bine toate acestea dar cine cunoaste bucuria lecturii stie ce insemna pentru suflet sa te scufunzi in paginile unei carti...
Cu ajutorul acestora poti calatori in timp sau spatiu, poti cunoaste diverse tipologii umane, poti afla multe lectii de viata, poti suferi sau te poti bucura alaturi de personajul indragit ori poti afla foarte multe informatii care te pot ajuta sa te dezvolti ca om sau iti pot fi utile in viata de zi cu zi.
  Bineinteles ca unele carti plac mai mult decat altele. Aceasta depinde de starea pe care o avem intr-o anumita perioada sau de structura interioara a fiecaruia dintre noi. Dar ce poate fi mai placut decat sa te asezi comod undeva si sa incepi sa citesti?!
E ca si cum ai savura o cafea foarte buna sau ai manca o ciocolata delicioasa. O savurezi incet si ai vrea sa nu se termine niciodata...
Si daca tot se termina, treci cu nerabdare la o alta carte, probabil, scrisa de acelasi autor si incepi sa-i parcurgi paginile, bucurandu-te ca de o vacanta sau ca de un cadou descoperit in dimineata de Craciun sub bradul copilariei.
  Ador in fiecare seara sa ma asez in pat cu o carte in mana si sa ma afund in universul cuprins intre cele doua coperti.
Savurez fiecare pagina si parca nu ma mai satur de emotia cuprinsa in aceste pagini.
  Voi incheia mica mea pledoarie pentru lectura, indraznind sa va recomand ca atunci cand aveti putin timp liber, sa va plecati asupra operelor lui Octavian Paler!
Eu le-am descoperit destul de tarziu. In urma cu doi ani la sugestia unei prietene, am citit online ,,Viata pe un peron'' iar ieri am terminat ,,Desertul pentru totdeauna''.
Un scriitor despre care nu stiam prea multe, amintindu-mi-l doar din emisiunile tv. Un om cu o viata impresionanta si o opera pe masura...
Un indemn la introspectie...
  Lectura placuta! Bucurati-va de tot ce va ofera aceasta nestemata bogatie a spiritului!

Un comentariu:

  1. Pentru cei asemeni noua am inceput proiectul "Carti pentru cugetari" - http://www.staupenet.ro/carti-pentru-cugetari , proiect pe care il voi relua cat de curand. Cartile pentru daruit asteapta linistite in biblioteca ziua in care le voi impacheta.

    RăspundețiȘtergere