miercuri, 3 decembrie 2014

Ziua Internationala a Persoanelor cu Dizabilitati

 Scrisoare adresata societatii romanesti
  Fac parte din tine si totusi sunt acea particica mai putin vizibila...
  M-am nascut, am crescut si am invatat sa-mi fauresc vise in tine.Totul mi se parea posibil...candva.
  Credeam ca prin munca oricine poate realiza ceea ce-si doreste pana intr-o zi cand viata mea s-a schimbat... si am fost nevoita sa vad si o alta fata a ta. Am inceput sa percep acea parte din tine mai putin vizibila din care faceam si eu parte acum.
Pana in acel moment invatasem ca toti oamenii sunt egali, ca au sanse egale si totusi intr-o zi am aflat ca lucrurile nu stau deloc asa.
Am descoperit ca sunt oameni care nu pot iesi din casa pentru ca le-ar fi prea greu, daca nu imposibil sa mearga pe multele noaste drumuri neasfaltate si pline de gropi, am descoperit ca aceeasi oameni nu pot circula cu mijloacele de transport in comun pentru ca nu sunt adaptate neputintelor lor, ca acelorasi persoane le este de cele mai multe ori refuzat dreptul de a invata sau de a munci.Ce sa mai spun de dorinta de a-si petrece putin timp intr-un muzeu, teatru etc
Unde este oare egalitatea de drepturi si de sanse garantata prin Constitutie?
Ce s-a intamplat cu dreptul la demnitate al acestor oameni ce sunt mult prea rar vazuti pe strada sau in alte locuri publice?
Oare nu au toti oamenii dreptul de a visa si de a-si implini visele?

La multi ani, tuturor persoanelor cu dizabilitati, de ziua lor!


Un comentariu: