sâmbătă, 21 iulie 2012

Eu si poliartrita reumatoida

 Viata fiecaruia dintre noi e precum o calatorie...Mergi pe drumul tau, grabit, focalizat pe o anumita destinatie. Crezi ca stii unde vrei sa ajungi si depui toate eforturile pentru a-ti atinge telul. Dar la un moment dat in drumul tau intalnesti un obstacol care pare imposibil de depasit...Te prabusesti si ti se pare ca nu te mai poti ridica. Toate visele, planurile tale de viitor se naruiesc precum un castel de nisip... Tot drumul parcurs pana in acel punct  pare sa fi fost in zadar, viata ta nu mai are nici un sens...Si totusi ...incepi sa-ti reevaluezi viata si realizezi ca obstacolul care ti-a aparut in cale nu te poate opri din mers, iti poate schimba doar ritmul si directia. Astfel iti dai seama ca in tine exista suficiente resurse pentru a te ridica si continua. In interior se produce o schimbare majora. Realizezi ca pana la urma nu e importanta doar destinatia. Descoperi frumusetea privelistii ce te inconjoara. Descoperi ca fiecare clipa pe care o traiesti poate avea magia ei.
  Acest obstacol pentru mine s-a numit poliartrita reumatoida. M-am imbolnavit la 16 ani. La acesta varsta frageda crezi ca in viata poti realiza tot ce iti doresti. E varsta la care te hranesti cu vise. Odata cu declansarea acestei afectiuni, toate visele mele s-au spulberat. Rozul vietii mele s-a transformat brusc in gri. Durerile provocate de aceasta afectiune, limitarile impuse de ea m-au facut sa nu mai vad frumusetea vietii. Si toate acestea au tinut timp de 16 ani. In tot acest timp boala mea a evoluat necontrolat facand ravagii in corpul si in sufletul meu. Dar cum dupa nori si furtuna apare si soarele, asa si eu intr-o zi am scapat de dureri si am reinceput sa-mi recapat cate putin din mobilitatea pierduta si odata cu acestea am reinceput sa redescopar si frumusetea vietii.
  Acum, dupa 20 de ani, pot spune ca se poate trai cu poliartrita. Desigur cand ai o forma severa, nu mai poti spera sa ai aceeasi viata ca inainte de declansarea bolii dar poti trai o viata cu o altfel de frumusete, cu un alt farmec, in care prioritatile tale sunt altele, placerile si bucuriile tale sunt altele. Tu esti altul . Un altul, poate chiar mai bun...    

6 comentarii:

  1. Ah, draga mea, imi pare bine ca ai scris postul asta, sa mai invatam si noi, si altii, ceva de la tine, exemplu de vointa, putere si intelepciune.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc! Cred ca din viata fiecarui om avem cate ceva de invatat! Important e sa ne dorim asta!

    RăspundețiȘtergere
  3. stiu ce inseamna sa traiesti cu boala asta, fiul meu are 9 ani si este bolnav de 7 ani ,in acesti ani am trait si iadul, dar cred si eu ca copilul meu este altul dar ALTUL MAI BUN.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se spune ca Dumnezeu nu-ti da intotdeauna ce-ti doresti ci ceea ce ai nevoie...Poate noi aveam nevoie de ceva care sa ne faca sa vedem adevarata frumusete a vietii.

      Ștergere
  4. cum ai reusit sa scapi de boala?

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am scapat de boala... Doar ca nu mai e atat de violenta ca la inceput iar eu am reusit s-o accept ca facand parte din viata mea.

    RăspundețiȘtergere