marți, 30 iunie 2015

Ce faci daca ti se blocheaza cardul de sanatate?

   In urma cu peste o luna un vecin se tot plangea ca a obosit sa faca drumuri intre medicu de familie si Casa de Asigurari de Sanatate...Cauza: I s-a blocat cardul inca de la activare.
Nu stia daca era vina medicului de familie care nu stiuse sa-l activeze sau daca insusi cardul avea ceva probleme dar cert e ca medicul il trimitea la Casa pentru deblocare iar cei de la Casa la medic si tot asa...Vreo doua saptamani s-a tot plimbat cu acel card. Nu stia ce sa mai faca si ce sa mai creada. A cui era vina? Cert era ca nici o farmacie nu-i elibera medicamentele prescrise de medic in lipsa cardului activat sau a unei adeverinte care sa ateste statutul de asigurat. In cele din urma s-a saturat de atatea plimbari si a spus ca l-a pierdut, cerand eliberarea altuia.
  Pe atunci, nici eu nu prea intelegeam ce se intampla...Nu stiam cine ar fi trebui sa deblocheze acel card...
Dar in urma cu o saptamana am patit-o si eu. Sotul meu mergand la o farmacie sa-mi ia medicamentele prescrise de medic, la intoarcere mi-a spus ca nu-mi merge cardul. Probabil farmacistele au introdus pin-ul de mai multe ori si l-au blocat iar lui i-au spus ca nu-l poate cititorul citi.
Mergand la medicul de familie am aflat ca de fapt era blocat asa ca am fost sfatuita sa sun la Casa de Asigurari pentru deblocare.
A doau zi sun la numerele indicate de medic si gasesc o doamna care a tinut sa precizeze ca e foarte ocupata, avand vreo suta de carduri de deblocat dar totusi il va debloca si pe al meu.
Apoi imi recomanda sa merg la medic pentru reactivare dar surpriza, medicul nu reuseste sa mi-l reactiveze si iarasi o sun pe doamna ce mi-l deblocase sa intreb ce e de facut iar aceasta ,,se ratoieste'' la mine ca nu e treaba ei ca medicul meu nu stie sa mi-l reactiveze si se ,,milostiveste'' sa-mi spuna ca trebuie introdus codul de reset.
Naucita de aceasta odisee, imi sun iar medicul care imi spune ca lor nu li s-a facut nici un instructaj si prin urmare nu stie ce e codul de reset si ca va merge la Casa pentru a afla.
  Stau si ma intreb cum e posibil sa fie introdusa o asemenea procedura fara sa se faca un minim instructaj medicilor de familie, farmacistilor si tuturor furnizorilor ce sunt nevoiti sa lucreze cu acest card? S-au cheltuit atatia bani pentru producerea acestor carduri, pentru distribuirea lor, pentru achizitionarea cititoarelor si timp pentru activarea si utilizarea acestora si nu au existat timp si bani pentru instruirea ,,furnizorilor de servicii''?
  Daca nu vreti sa patimiti ce am patimit eu, vecinul si multi altii, fiti cu ochii pe card si de cate ori va este cerut rugati-va ca cel ce l-a solicitat sa stie sa-l utilizeze si sa nu vi-l blocheze!
Iar daca totusi o patiti si sunteti din Vrancea sunati pentru deblocare la 0237224583 int 109 sau 112.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu