miercuri, 25 noiembrie 2015

Schimbarea trebuie sa inceapa cu fiecare dintre noi

  Am fost foarte mandra de romani cand anul trecut s-au mobilizat si au iesit pentru a vota o schimbare, la fel de mandra am fost cand dupa tragedia de la Colectiv mai intai s-au solidarizat cu victimile si au mers sa doneze sange iar mai apoi au iesit in strada in toate orasele tarii pentru a cere demisia guvernului si schimbarea clasei politice dar ma intreb, oare se vor schimba lucrurile pentru noi odata cu schimbarea guvernului? Va fi starpita coruptia de la nivelul clasei politice si al functionarilor publici? Va disparea aroganta cu care sunt tratati oamenii simpli de cei ce sunt platiti ca sa-i ajute? Drepturile oare vor incepe sa ne fie respectate odata cu aceasta noua schimbare? Ne va fi respectata demnitatea in orice context social?
  Imi amintesc ca intr-o perioada dificila din viata mea un preot mi-a dat sa citesc o carte numita ,,Supa de pui pentru suflet''. Fiecare istorioara din acea carte a fost pentru mine un adevarat medicament.
In aceasta perioada in care toti ne punem intrebari legate de viitorul acestei tari, de ce nu, legate chiar de viitorul omenirii in situatia in care tot mai multe confruntari violente au loc in lume, mi-am amintit cateva ganduri pline de invataminte din acea carte:
,,Cind eram tanar si liber, si imaginatia mea nu avea limite, visam sa schimb lumea.
Pe masura ce imbatrineam si deveneam mai intelept am descoperit ca lumea nu vrea sa se schimbe, asa ca am hotarit sa privesc mai putin departe, si anume sa-mi schimb doar tara.
Dar ea parea sa fie de neclintit.
In amurgul vietii, intr-o ultima incercare disperata, am incercat sa-mi schimb doar familia, pe cei apropiati mie, dar, vai, nici ei nu au vrut asta.
Abia acum, cind Dumnezeu ma ia la el, mi-am dat seama ca daca m-as fi schimbat pe mine mai intii, atunci prin acest exemplu mi-as fi schimbat familia.
Incurajat si insufletit de ei, as fi gasit putere sa-mi fac tara mai buna si, cine stie, poate chiar as fi schimbat si lumea !" Anonim

  Oare nu cumva, asteptam noi cu ardoare ca aceasta schimbare sa vina doar din afara fara sa constientizam ca ea trebuie sa vina din noi si ca fiecare ar trebui sa lucram pentru aceasta in fiecare zi, oriunde ne-am afla.
Nu trebuie sa facem lucruri mari ci sa incepem cu cele mici. Schimbadu-ne noi, poate prin puterea exemplului ii vom inspira si pe altii sa se schimbe.
Daca intalnim o persoana ce are nevoie de ajutor, sa il oferim, fara a astepta sa i-l ofere altcineva; chiar daca nu aveti un handicap daca vedeti o persoana valida ca a parcat pe locurile speciale destinate celor cu dizabilitati, atageti-i atentia; daca vedem pe cineva ca arunca ambalaje pe strada, sa-i aratam cosul de gunoi; daca in trafic intalniti un sofer incepator, fiti tolerant, nu-l claxonati pentru ca merge prea incet, amintiti-va ca si voi ati fost ca el. Si exemplele pot continua.
Schimbarea se poate infaptui doar daca incepe de la fiecare dintre noi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu