vineri, 15 iulie 2016

In spitalele romanesti, ai nevoie de Protectie Divina...

   In ultimele zile pe toate canalele media a fost difuzata o stire conform careia in Spitalul de Arsi o pacienta a murit dupa ce i s-a facut o transfuzie gresita.
Desi asemenea  situatii nu au mai fost facute publice, nu cred ca sunt atat de izolate pe cat s-ar crede. Sunt convinsa ca asemenea greseli medicale au loc si in alte spitale, uneia dintre ele fiindu-i chiar eu victima.
   In decembrie 2007 ma aflam in sectia ATI a unei clinici de ortopedie din Bucuresti, cand la aproximativ o ora dupa ce suferisem o interventie chirurgicala, asistenta ce avea grija de mine, mi-a pus o unitate de sange.
Nu era prima data cand mi se facea o transfuzie, mi se mai facusera si la celelalte interventii pe care le suferisem in aceeasi clinica si stiam ca am doua unitati pregatite si acum, pentru care mama facuse mari eforturi pentru a le obtine de la sectia de hematologie a aceluiasi spital caci inaintea fiecarei interventii medicii ii spuneau ca nu ma pot opera daca nu facem rost de sange.
In acea zi in timp ce asistenta regla perfuzorul iar primele picaturi de sange imi ajunsesera deja in vena i-am spus ca ma simt rau, unde pana atunci fusesem relativ bine. Mi-a masurat tensiunea arteriala si am observat ca s-a schimbat la fata. Am apucat s-o intreb ce tensiune am iar ea mi-a zis ca cinci in timp ce mi-a inchis perfuzorul, apoi a fugit revenind imediat insotita de o alta asistenta mai in varsta, inarmate cu cateva seringi al caror continut mi l-au introdus pe branula.
Desi ma simteam foarte rau reuseam sa-mi dau seama ca starea mea le ingrijora, in scurt timp facandu-si prezenta si medicul de garda.
Din cauza starii in care eram n-am reusit sa intreb ce imi injectau, asa cum faceam de obicei si nici nu stiu in cat timp TA a revenit la valori normale dar stiu ca acea noapte a fost cea mai groaznica din viata mea fiind nevoita sa suport dureri post-operatorii insuportabile, medicul interzicand asistentelor sa-mi faca analgezice mai puternice ce se prescriu in asemenea situatii, de teama sa nu-mi scada iar T.A.
Din discutiile cadrelor medicale am aflat ca facusem un soc anafilactic.
  Intotdeauna am suspectat ca acest soc a fost provocat de acea unitate de sange ce probabil nu era corespunzatoare grupei mele sangvine dar medicul anestezist a evitat sa dea un raspuns intrebarilor mele pe aceasta tema.
  In asemenea situatii probabil s-au aflat si alti pacienti... Unii au fost mai norocosi, altii din contra...
 
Eu ii sunt recunoscatoare Celui de Sus pentru ca a vrut sa-mi mai acorde O Sansa...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu