duminică, 3 mai 2015

Cum sa achizitionezi o masina rulata in Romania?

    Cand sotul meu a luat, in sfarsit, permisul, am fost atat de fericiti...
Ne puteam implini visul de a avea o masina.  Pentru noi, a avea un automobil e echivalent cu a avea AUTONOMIE. Eu avand o dizabilitate locomotorie grava, deplasarile noastre (impreuna) sunt destul de limitate asa ca o masina ne-ar ajuta sa mergem cand vrem, unde ne dorim.
Dar de ce sa fie simplu cand poate fi complicat?! Intr-o situatie asemanatoare ne-am trezit si noi cand ne-am hotarat sa achizitionam masina mult visata...vorba vine, pentru ca foarte curand ne-am dat seama ca nu e deloc simplu sa cumperi o masina, fie ea SH,  cu un buget limitat.
  Asa ca pentru inceput ne-am apucat sa facem colectie de sfaturi de la rude, cunostinte si chiar de la necunoscuti, in cele din urma. Cu cat aflam mai multe, cu atat ne dadeam seama ca stim mai putine.
,,Cautati la reprezentante'', ,,cautati pe site-uri de vanzari'', ,,cautati in targ'', ,,nu luati de la samsari'' veneau sfaturile val-vartej peste noi iar noi costiinciosi din fire incercam sa le punem in practica pe toate.
  Cu reprezentantele din Focsani am terminat destul de repede...Prima a incercat sa ne vanda doua ,,rable'' pe care se chinuiau de mult sa le vand si probabil se vor mai chinui. A doua, cand a auzit suma de care dispunem, n-a mai avut chef de discutii cu noi iar o a treia, desi nu avea masini rulate a incercat totusi sa ne faca cateva recomandari. Foarte ciudat...O prietena ce locuieste intr-un orasel din Franta imi povestise ca ei au cumparat o masina buna, care avea doar cativa ani cu o suma nu cu mult mai mare decat a noastra. Ba mai mult masina le-a fost adusa la cerere...Se pare ca asa ceva nu se intampla si in Focsani.
  Asa ca mai departe am trecut la site-urile de vanzari.  Gasesti o gama atat de variata incat nu stii de unde sa incepi si unde sa te opresti.  Apar si aici foarte multe intrebari insa...Oare ce ni s-ar potrivi? Oare ce marca e mai fiabila? Care e mai usor de intretinut? Cat de veche sa fie? Cati km la bord? In ce priveste combustibilul ne-am hotarat mai usor. In plus am tot fost avertizati ca este posibil ca aceste masini, mai ales acele aduse din afara ar putea fi refacute din bucati...Am citit zeci de pagini web si tot n-am ajuns la vreo concluzie. Informatiile se bateau cap in cap.
  De ce oare e atat de complicat sa gasesti o masina bine intretinuta care sa nu coste extem de mult?
De ce oare nu s-a facut un manual care sa-i ajute pe cei nepriceputi ca noi sa achizitioneze o masina fara teama ca ar putea da toate economiile pe o ,,rabla'' care de abia asteapta sa o supui unor costisitoare si complexe operatii estetice? Sau poate doar noi am fost capabili sa ne ,,catapultam'' intr-un asemenea labirint ce nu pare a avea iesire?
  Deja am obosit...Mai ca-mi vine sa renunt...si totusi sper ca o masinuta draguta, cumintica si mai ,,sanatoasa'' decat mine ne asteapta pe undeva.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu