sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Jaf la drumul mare

   Se pare ca in ultima vreme toata lumea e pusa pe capatuiala.Nu conteaza cum, de unde, important e sa avem un castig.Chiar daca facem acest castig in defavoarea altcuiva.
  De cateva ori pe an sunt nevoita sa merg in Bucuresti pentru tratament.De fiecare data, pentru a ajunge din autogara pana la spital, apelez la un taxi. Desi am facut acest drum de nenumarate ori si stiu cam cat ar trebui sa ma coste, taximetristii bucuresteni nu inceteaza sa ma surprinda.De fiecare data cand coboram din microbuz se apropie de noi un taximetrist care se ofera sa ne duca la destinatie dar care de fiecare data cere un pret fabulos. E suprinzator faptul ca pretul cerut e mereu tot mai mare.Probabil fata noastra ii spune ca suntem usor de pacalit caci altfel nu-mi explic aberatiile pe care ei le cer.
Drumul pe care il avem de parcurs costa 7 sau 8 lei dar bineinteles ca platim 10 lei.Insa mereu primul taximetrist cere mult mai mult.In august ni s-a cerut 20 de lei .Bineinteles ca l-am refuzat.Asa ca am luat al doilea taxi care ne-a luat 15 lei.
In octombrie cand am ajuns in Bucuresti, la ora 8 era un frig de crapau pietrele iar in fata autogarii era un singur taxi care imediat a parcat langa noi cerandu-ne 30 de lei pentru aceasta cursa.Bineinteles ca am refuzat. Din pacate ne-au mai trebuit 20 min pana sa gasim un altul care la destinatie pe aparat ne-a cerut 7 lei.
Cum se poate oare ca pe acelasi traseu, avand aceleasi tarife, preturile cerute sa fie atat de diferite?
Poate ca primul ne-a vazut coborand dintr-un mijloc de transport cu numar de provincie, a aflat ca mergem la un spital si si-a inchipuit ca nu stim traseul sau ca disperarea ne va face sa platim oricat. Cert e ca a vrut sa faca un castig nemeritat, incercand sa profite de posibila noastra naivitate.Oare de cati altii profitase pana atunci si de cati altii mai profita inca?Oare de ce nu incearca pur si simplu sa-si faca meseria pe care si-au ales-o, fiind cat mai onesti?Sau daca sunt nemultumiti de venitul pe care il au de ce nu-si schimba meseria decat sa incerce sa-si mareasca veniturile in mod necinstit?
  In final, va sfatuiesc daca aveti nevoie de un taxi apelati la o firma mare si cereti sa va taxeze in functie de cat indica aparatul, desi.... chiar si asa puteti fi pacaliti daca nu cunoasteti traseul pana la destinatie.In aceste conditii va mai ramane sa va bazati pe buna credinta a taximetristului.Si, bineinteles, sa aveti la voi numerele de telefon a cat mai multe firme de taximetrie caci de obicei cand ai nevoie de un taxi il gasesti foarte greu.

2 comentarii:

  1. Onestiatatea-i un atribut interpretabil. Orice comerciant sau prestator de servicii încearcă să-şi vândă marfa sau serviciile cât mai bine. Am păţit-o şi eu, iar când am întrebat mi s-a răspuns că se merge cu tarifurife diferite. Deci am fost liber să aleg.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tarifele inscrise pe masini erau aceleasi.Caracterele taximetristilor erau diferite,cred.

    RăspundețiȘtergere