joi, 30 iunie 2011

Exista dragoste fraterna?!

  Fiind singurul copil al parintilor mei, nu am stiut niciodata ce inseamna sa ai frati sau/si surori si prin urmare, ce inseamna dragostea fraterna desi nu pot spune ca nu mi-am dorit asta.Mi se pare a fi o binecuvantare sa ai pe cineva care sa te iubeasca si sa te sprijine neconditionat(si reciproca), alaturi de parinti ,bineinteles.Dar se pare ca multi din cei ce au frati sau surori nu gandesc chiar asa.Descopar cu surprindere cazuri in care fratii se cearta pe casa parinteasca, pe pamant sau pe bani, frati care nu-si vorbesc ani intregi, care nu-si dau macar un telefon de sarbatori sau de zilele de nastere si ma gandesc oare cum e posibil asa ceva?!Eu si altii ca mine sa ni-i dorim iar cei ce-i au sa nu aprecieze aceasta?!
  In ultimul timp am mai descoperit ceva surprinzator in jurul meu.Familii in care exista un copil cu handicap si unul sau mai multi copii sanatosi ,cel cu dizabilitate sa fie discriminat de fratii sanatosi si ce e mai dureros, chiar de parinti.Cei sanatosi sunt considerati si se cred mai buni decat cei ce au o suferinta fizica.Unde este dragostea neconditionata in acest caz?!Am cunoscut chiar de curand un astfel de caz ,cineva ,o persoana cu handicap care isi iubeste atat de mult fratele, vorbeste cu atata afectiune despre el, iar acesta nu i-a dat nici macar un telefon cat a fost internata in spital.In acest caz se pare ca dragostea exista dar este unilaterala.
  Despre dragoste fraterna , eu pot spune doar cum cred eu ca ar trebui sa fie sau cum cred ca ar trebui sa nu fie din ce vad in jurul meu dar sunt convinsa ca voi cei ce aveti frati sau/si surori si care presupun ca o traiti, stiti ce inseamna si puteti spune mult mai multe.
  In final, va doresc sa va iubiti fratii si surorile, daca ii aveti ,bineinteles!

3 comentarii:

  1. Mama mea are o vorbă, "Frate și soră ești cât ești în casa părinților. După ce te-ai căsătorit deja apar alte interese, alte priorități."
    Din câte am observat are mare dreptate, exact cum ai spus și tu, apar certuri, interese materiale, etc... fiecare pentru familia lui.
    Legat de cealaltă problemă, eu cred ca ține de mentalitate, de lipsa de educație.

    RăspundețiȘtergere
  2. Trist... dar in multe cazuri adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Noi, ca persoana cu handicap, trebuie sa ne avem bine cu fratele/sora. El/ea e viitorul nostru, de ei avem parte.

    RăspundețiȘtergere